6 biežāk izplatītie mīti mārketingā un pārdošanā
VAIRĀK SEKOTĀJU = VAIRĀK PĀRDOŠANAS
Ilūzija: Ja uzņēmumam Instagram ir 10K sekotāju, tas nozīmē, ka tam ir 10K potenciālo klientu.
Patiesība: Ne vienmēr visi sekotāji ir īstā auditorija. Labāk mazāk aktīvu un ieinteresētu cilvēku, nekā 10K sekotāju, kas nekad neko nenopirks.
Kas strādā? Koncentrējies uz iesaiti – komentāri, “save” un privātās ziņas bieži ir vērtīgākas par lielu sekotāju skaitu.
Tikai profesionāli veidots saturs piesaista uzmanību
Ilūzija: Es nevaru veidot saturu, jo man nav aparatūras un pieredzes.
Patiesība: Šodien cilvēki vairāk uzticas autentiskam, nevis pārāk noslīpētam saturam. Pat pasaules lielākie zīmoli sāk izmantot neformālus, “mājas apstākļos” filmētus video, jo tie šķiet patiesāki.
Kas strādā? Testē vienkāršus video, stāstus un spontānu saturu, aizkulises, nebaidoties no dabiskuma.
Lai pārdotu vajag tikai informāciju
Ilūzija: Jo detalizētāka informācija tiks sniegta, jo lielāki pārdošanas rezultāti tiks sasniegti.
Patiesība: Cilvēki nepērk tikai uz faktiem balstītus produktus. Viņi pērk emocijas, stāstus un uzticību. Lēmumi tiek pieņemti ne tikai racionāli, bet arī emocionāli.
Kas strādā? Storytelling + “sociālais pierādījums” (atsauksmes, piemēri, lietotāju ģenerēts saturs).
EFEKTĪVAM MĀRKETINGAM VAJADZĪGS LIELS BUDŽETS
Ilūzija: Tikai uzņēmumi ar lielu reklāmas budžetu var sasniegt labus pārdošanas rezultātus.
Patiesība: Pārdošana nav atkarīgi tikai no budžeta, bet gan pareizas satura un mērķauditorijas izpratnes. Lielas summas nevar aizstāt radošumu, datu analīzi un gudru resursu sadali.
Kas strādā? Izmanto bezmaksas un zemu izmaksu rīkus, piemēram, sociālo mediju organisko sasniedzamību,e-pasta mārketingu un SEO.
Uzņēmumam jābūt katrā sociālo mediju platformā
Iedomas: Jo vairāk platformās esi, jo vairāk klientu sasniegsi.
Patiesība: Ja esi visur, bet bez kvalitatīva satura, tu tikai iztērēsi laiku un resursus. Dažādas platformas piesaista dažādu auditoriju un pieprasa atšķirīgu satura veidu.
Kas strādā? Izvēlies platformas, kurās ir tava mērķauditorija, un koncentrējies uz kvalitatīvu un konsekventu saturu. Fokusējies tur, kur ir reāla atdeve.
Sociālie mediji ir tikai jaunu cilvēku auditorijai
Iedomas: Tikai jaunieši aktīvi izmanto sociālos medijus. Ja tava mērķauditorija ir 40+, tad sociālie mediji neder.
Patiesība: Facebook ir viens no populārākajiem kanāliem 35+ vecuma grupā un pat TikTok piesaista arvien vairāk lietotāju vecumā virs 30 gadiem.
Kas strādā? Noskaidro, kur ir tava auditorija, un pielāgo saturu tās interesēm. Izmanto storytelling un interaktīvas diskusijas, lai veidotu uzticību un iesaisti.
Domā plašāk, dari gudrāk!
Pārdošana nav tikai par cenām, reklāma nav tikai par vārdiem un mārketings nav tikai par datiem.
Tā ir attiecību un uzticības veidošana.