Kas ietekmē lietotājus un kā gudri pielāgot savu mārketinga stratēģiju?
Digitālā vide nemitīgi mainās, un dati palīdz ne tikai saprast savu auditoriju, bet arī pieņemt gudrus, stratēģiskus lēmumus. Saskaņā ar jaunāko “Datareportal” 2025. gada ziņojumu, interneta un sociālo mediju lietošanas paradumi Latvijā sniedz vērtīgu ieskatu katram zīmolam un uzņēmējam.
Kāpēc cilvēki izmanto sociālos medijus?
Zinot cilvēku motivāciju, iespējams radīt saturu, kas tiešām sasniedz mērķi. Šie ir galvenie iemesli, kāpēc lietotāji izvēlas sociālos medijus:
- 50,8% – saziņai ar draugiem un ģimeni
- 39% – brīvā laika pavadīšanai
- 34,5% – ziņu lasīšanai un jaunu lietu uzzināšanai
- 30,5% – satura iegūšanai (raksti, video)
- 29,2% – lai sekotu aktuālajiem tematiem un trendiem
Kas ietekmē cilvēku pirkuma lēmumus e-komercijā?
Mārketinga kampaņām jābūt balstītām uz to, kas patērētājiem ir svarīgs:
- 52,6% – bezmaksas piegāde
- 40,2% – kuponi un atlaides
- 33,2% – klientu atsauksmes
- 31,9% – ērta preces atgriešanas politika
- 28,7% – ērta norēķināšanās
Kur cilvēki meklē informāciju par zīmoliem?
Informācijas avotu nozīme mārketingā ir milzīga. 2025. gada dati rāda:
- 51% – izmanto meklētājprogrammas (Google u.c.)
- 46,1% – sociālie mediji
- 37,7% – citu patērētāju atsauksmes
- 33,6% – zīmolu mājaslapas
- 29,2% – mobilās aplikācijas
SOCIĀLO MEDIJU PLATFORMU SASNIEDZAMĪBA LATVIJĀ (2025)
Latvijā 93,9% iedzīvotāju lieto internetu, un 75,6% – sociālos medijus. Te ir aktuālā statistika par platformām:
YouTube – Nr. 1 platforma Latvijā
- Sasniedzamība: ~1,41 miljons (75,6%)
- Sievietes/vīrieši: 52,9% / 47,1%
- Izmaiņas: -3,4% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu
- Sasniedzamība: ~897 tūkstoši (48,1%)
- Sievietes/vīrieši: 56,3% / 43,7%
- Izmaiņas: +8,7%
TikTok
- Sasniedzamība: ~791 tūkstotis (42,4%)
- Sievietes/vīrieši: 54,3% / 45,7%
- Izmaiņas: +6,6%
- Sasniedzamība: ~699 tūkstoši (37,5%)
- Sievietes/vīrieši: 58,4% / 41,6%
- Izmaiņas: +13,1%
Uz datiem balstīta mārketinga stratēģija = gudrāka uzņēmējdarbība
Jo precīzāk saproti savu auditoriju un tās digitālos paradumus, jo efektīvāk vari veidot saturu, reklāmas un piedāvājumus. Uzņēmumiem ir būtiski sekot līdzi sociālo mediju statistikai un tendencēm, lai nepalaistu garām iespēju būt redzamiem un aktuāliem.
Paliec uz pulsa un ļauj datiem kļūt par Tavu sabiedroto stratēģijā.